FAQ

‘Gezana’ betekent in het Tigrinya (een van de talen die wordt gesproken in Eritrea) ‘ons huis’ en verwelkomt daarmee haar bezoekers en probeert met name nieuwkomers in Nederland het gevoel van thuiskomen te bieden. Een bezoeker kan terecht bij ons voor een kopje koffie, om een hapje te eten, een kappersbeurt of om gezellig te biljarten.

Stichting Gezana verzorgt Nederlandse taallessen, begeleid basisschool scholieren met huiswerk en heeft een wekelijks inloopspreekuur waar vrijwilligers bezoekers helpen bij het lezen van brieven en formulieren van overheden en instellingen. Verder verzorgen wij computercursussen voor beginners en geven wij advies over jouw studie en loopbaanmogelijkheden. Dit is een greep van het aanbod dat Gezana te bieden heeft.

Stichting Gezana trekt zowel ‘oud-komers’ als ‘nieuw-komers’ van Eritrese komaf, wat bijzonder is. Gezana presenteert zich namelijk neutraal-er wordt niet over politiek of religie gesproken-en schept daarmee een veilig huis voor iedereen. Om die reden vinden ook steeds meer mensen met een andere achtergrond hun weg naar Gezana, zoals uit de Hoorn van Afrika (Somaliërs, Ethiopiërs, Soedanezen) maar ook mensen uit de buurt. Gezana is een open stichting die graag samenwerking zoekt.

Binnenkort kunt u op onze sociale mediakanalen alle actuele activiteiten terugvinden.

Stichting Gezana is geopend van 12:00 uur tot 22:00 uur.

Onze keuken is geopend tot 21:00 uur.

Gerrit van de Lindestraat, 37, 3022 TC Rotterdam

Telefonisch zijn wij bereikbaar op het nummer 010 341 1419 en 06 8333 3587. Als u wil mailen kan dat naar info@stichtinggezana.nl Ook kunt u gebruik maken van het contactformulier.

Go To Top