Stichting Gezana groepsfoto

Ons verhaal.

Stichting Gezana is opgericht in 2017 met als doel een ‘thuis’ te bieden aan nieuwe doelgroepen die sinds midden jaren ’10 in Rotterdam en omgeving zijn komen wonen. Gezana betekent ook ‘Ons Thuis’ in het Tigrinya. De eerste doelgroep waarop Gezana zich richt zijn Eritrese statushouders en nieuwkomers. Maar inmiddels weten steeds meer groepen Gezana te vinden: wijkbewoners, Somalische, Ethiopische en Soedanese Rotterdammers en anderen. Gezana is voor veel nieuwkomers de eerste aanloopplek en voor anderen een vertrouwde locatie.

Meer over Gezana

In goede tijden ontvangt Gezana zo’n 30 tot 35.000 bezoeken per jaar en realiseert daarmee een aanloopfunctie voor de doelgroep uit Rotterdam en de verre omgeving. Het laagdrempelige karakter van Gezana wordt versterkt door het serveren van niet-alcoholische dranken en van maaltijden uit de Eritrees-Ethiopische keuken. (foto). Zowel jong en oud, man en vrouw, alleenstaanden en gezinnen weten ongeacht hun achtergrond Gezana te bereiken, waarbij het eten dat van nature halal is een sterk verbindende factor vormt.

Verder huisvest Gezana een herenkapper en heeft zij een ondersteunend aanbod voor vrouwen, mannen en jongeren variërend van een formulierenbrigade, vrouwengroep, taallessen, cursussen, biljart etc.

Gezana is een stichting met een onafhankelijk bestuur, zelf-financierend en presenteert zich als een politiek en cultureel neutrale organisatie. Gezana werkt samen met het netwerk BinnenLopen (formulierenbrigades) en het netwerk Aanschuifmaaltijden (sociale keukens), beide in Delfshaven, Rotterdam.

Wij werken samen met

Go To Top